با وجود استفاده از دهه 1960 ، هیچ معادله قطعی حاکم بر طراحی لاملا یا ته نشین صفحه ای مایل (IPS) وجود ندارد. طراحی ها بر اساس تجربه و رویه های صنعت مستقر است و اغلب برای ایجاد یک راه حل اقتصادی مقرون به صرفه و عملی باید مصالحه هایی انجام شود. در عوض ، فرآیند طراحی شامل پیروی از بهترین روش های ایجاد شده از طریق تاسیسات موجود است و توصیه می شود قبل از راه اندازی واحد مقیاس کامل ، تست مقیاس نیمکت و / یا آزمایشی انجام شود (Humpal & Chiesa، 1990).
502.6.2 مسائل عملیاتی صفحات شیب دار معمولاً 2 اینچ از هم فاصله دارند و در زاویه های 45 تا 60 درجه نسبت به افقی متمایل هستند. با زاویه های زیر 45 درجه در لوله کاروگیت ، می توان با اتصال کانال های جریان توسط مواد ته نشین شده ، عملکرد را به خطر انداخت ، در حالی که در زاویه های بیشتر از 60 درجه ، برای دستیابی به نشست مطلوب باید از کانال های جریان طولانی استفاده شود. هنگام تعیین زاویه مطلوب و انتخاب یک ماده صفحه ، خصوصیات فاضلاب مانند میزان جریان ، مواد معلق تحت تأثیر ، نوع جامدات و خورنده بودن یا نبودن جریان پسماند از اهمیت برخوردار هستند - چگالی ، توزیع اندازه ، سایشی و "چسبندگی" (آیا آنها به صفحات می چسبند) مواد جامد را نیز باید در نظر گرفت (صالح و حمودا ، 1999). از موادی مانند پلی اتیلن ، پلی وینیل کلراید ، سیمان و چوب معمولاً استفاده می شود (پروبشتاین و هیکس ، 1978). اخیراً ، دی هوزار (2000) یک ته نشین کننده را معرفی کرد که در آن صفحات متحرک ، با یک ترتیب مارپیچی در آب شیرین کن(RO) ، استفاده می شود. این ته نشین های مارپیچی راندمان حذف جامد بهبود یافته و لجن ضخیم تری نسبت به ته نشین کننده های لاملا سنتی تولید می کنند و علاوه بر این می توانند ذرات سبک تر از آب و همچنین ذرات سنگین تر را از بین ببرند.جریان هیدرودینامیکی در مهاجران لاملا بسیار پیچیده است (Demir ، 1995). تلاش های اولیه برای توصیف جریان (به عنوان مثال (Ponder ، 1925)) بر اساس استدلال های سینماتیک ، ناموفق بود. با نرخ استقرار پیش بینی شده در دریچه منهول و مخازن پلی اتیلن به طور مداوم بالاتر از مقادیر تجربی اندازه گیری شده است. پروبستین و همکاران (1978) مدلی را بر اساس وجود سه لایه طبقه بندی شده ارائه دادند: لایه شفاف ، لایه تعلیق خوراک و لایه لجن درسپتیک تانک. محققان همچنین بسته به نسبت ضخامت لایه شفاف شده به ارتفاع کانال در ازن ژنراتور ، وجود دو حالت عملیاتی (حالت "بحرانی" و "فوق بحرانی") را شناسایی کردند. نشان داده شد که حالت فوق بحرانی پایدارتر است و منجر به طراحی نوع جدیدی از مهاجران می شود ، جایی که نفوذ تقریباً یک سوم مسافت را وارد می کند
51 از پایین صفحه ، بنابراین به حداقل رساندن مخلوط کردن بین مواد نفوذی و ته نشین شده می پردازد. اخیراً ، سعی شده است از تجزیه و تحلیل بعدی برای پیدا کردن مقادیر بهینه پارامتر برای حذف مواد جامد با یک تهویه صفحه تمایل استفاده شود (Sarkaret al. ، 2007). محققان روابطی را بدست آوردند که نتایج تجربی را برای سه منطقه عملیاتی مختلف (بر اساس نسبت تعداد رینولدز به تعداد فرود) توصیف می کند ، با ضرایب تناسب همبستگی خوب (93/0>>).